Reputatie- en imagostrategie

Over een crisis wil je liever niet communiceren. Toch is juist bij een crisis goede, strategisch slim doordachte communicatie en woordvoering uiterst belangrijk. Het spreekwoord zegt: vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Dat geldt ook voor uw reputatie en imago. Wat in jaren is opgebouwd kan in korte tijd volledig worden afgebroken. Een crisis voorkomen, lukt misschien niet. Maar een crisis de kop indrukken en reputatie- en imagoschade beperken of nog liever: voorkomen, dat kan wel!

Media en crisiscommunicatie

Hij heeft zeer veel ervaring met (landelijke) media en crisiscommunicatie. Na zijn studies journalistiek en communicatie werkt hij bij TweeVandaag als redacteur/verslaggever en coördinator van het liveteam. In die jaren is hij betrokken bij de verslaggeving van diverse rampen en crisissituaties, zoals: de vuurwerkramp in Enschede, de nieuwjaarsbrand in Volendam, overstromingen in Limburg en het Westland en persconferenties van de NAVO tijdens de oorlog in voormalig Joegoslavië.

Daarna is Martijn enkele jaren redactiechef bij het Nederlands Dagblad, tot hij in 2006 de journalistiek verlaat en aan de slag gaat als trainer, communicatiestrateeg en woordvoerder. Hij is in 2013 betrokken bij het crisiscommunicatieteam na het familiedrama in Zeist. In de jaren erna ondersteunt hij verschillende gemeenten bij de transitie in het sociaal domein met het ontwikkelen van een communicatiestrategie en calamiteitenprotocol.

Uitgelichte projecten

Communicatiestrategie en crisiscommunicatie

Bij een gemeente in Zeeland begeleidt Martijn casuïstiektrainingen en table-top-oefeningen over crisiscommunicatie. Dit als onderdeel van het OTOTEL-programma. De trainingen en oefeningen zijn gericht op bestuurders en belangrijke ketenpartners in het sociaal domein en de veiligheidsketen.

Media

Reputatie- en imagoschade

Mediatraining